درد کشاله ران

درد کشاله ران به هرگونه دردو بی حسی و ناراحتی گفته می شود، که روی ناحیه ای از استخوان پلویس که به سمت زانو کشیده شده است تاثیرمیگذارد. ناحیه ران یک ساختارحفاظت کننده است و توانایی حرکت را دارد این ناحیه ازماهیچه، استخوان، تاندون، لیگامنت،عصب و رگ ساخته شده است. ماهیچه ران باعث ایجاد حرکت میشود و تاندون های این قسمت ماهیچه های ران را به استخوان پلویس و ناحیه تحتانی ساق پا متصل کرده است. لیگامنت ها استخوان های ران را به استخوان پلویس و ناحیه تحتانی ساق پا متصل کرده است و باعث ساخت مفصل لگن و زانو شده است عصب ها هم نقش کنترل احساس و حرکات را برعهده دارند و رگ ها هم برای جاری شدن جریان خون درناحیه ران ساخته شده است.
 
 
 
هر کدام از ساختارهای مفصل ران میتوانند دچارآسیب دیدگی، عفونت، بیماری یا اختلالات دیگر بشوند و باعث ایجاد درد کشاله ران در بارداری شوند. درد کشاله ران میتواند به تدریج یا ناگهانی ایجاد شود  درد ران پا به صورت خفیف ،شدید همراه با علائمی مانند سوزش ران پا،سوزن سوزن شدن ایجاد میشود شما ممکن است با بی حسی هم در این مفصل مواجه شوید درد ران میتواند به میزانی ناراحت کننده و تحریک کننده باشد که ایجاد وزن بدن روی پا هنگام پیاده روی غیرقابل تحمل شود.  درد ران میتواند به دلائل متعددی ایجاد شود که شامل رشد طبیعی و بالا رفتن سن است. درد کشاله ران ناشی از کشیدگی جزئی یا کوفتگی ماهیچه ها میتواند بوسیله درمان های خانگی مانند استراحت، یخ درمانی، بالا گرفتن ساق پا و مصرف مسکن کنترل شود. کشیدگی کشاله ران از آسیب های شایع ورزشی است. این کشیدگی ها همچنین میتوانند در اثر فعالیت های بدنی شدید در کسانی که آمادگی ندارند هم ایجاد شوند. عضلات زیادی در ناحیه لگن و ران وجود دارند. این عضلات مسئول حرکات مفصل لگن در جهات مختلف هستند. گاهی اوقات این عضلات بر اثر ضربه و یا بدنبال فعالیت های شدید بدنی دچار کشیدگی میشوند و در حالات شدیدتر ممکن است پارگی های میکروسکوپی در این عضلات بوجود بیاید که به آن استرین Strain هم میگویند و گاهی هم فیبرهای عضلانی بطور کامل پاره میشوند. شایعترین عضلات لگن که دچار گشیدگی میشوند عضلات ادکتور یا نزدیک کننده ران هستند.
 
 
 
درد کشاله ران ممکن است بر اثر بیماری هایی باشد که در خود کشاله ران، مفصل ران و یا لگن وجود دارد. با این حال در مواردی، منشا درد کشاله ران در ارگان های دیگر بوده و درد بطور ثانویه به کشاله ران انتشار میابد. بیماری های سیستم ادراری و تناسلی از دسته مشکلاتی هستند که درد ناشی از آن ها می تواند در ناحیه کشاله ران احساس شود.
 
 

علت

 
دلیل های مختلفی ممکن است باعث علت درد کشاله ران شود. درد ران ممکن است بر اثر آسیب دیدگی یا ضربه ایجاد شود که این آسیب دیدگی ها در زیر ذکر شده است:
 
ادامه مطلب را درسایت www.drmomenzadeh.com بخوانید.
برچسب ها کوتاه آموزشی
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا