درد سطح داخلی آرنج

درد سطح داخلی آرنج و بازو ناشی از اختلال اعصاب مدیال براکیال کوتانوس و اینترکستوبراکیال و روش های مختلف درمان
مقدمه ای بر درد شبکه بازویی:
مسئولیت عصبدهی به شانه، بازو، ساعد و دست، شبکه ای عصبی به نام شبکه بازویی است که از نخاع در سطح گردن منشا می گیرد. دو شاخه از این شبکه به نام های مدیال براکیال کتانوس (medial brachial cutaneous) و اینترکوستوبراکیال (intercostobrachial) مسئولیت عصب دهی به سطح داخلی بازو را بر عهده دارند.
ضربه های مکرر و کشش مداوم این عصب باعث اختلال عصب می شود که این اختلال نورالژی (neuralgia) این اعصاب نامیده می شود. اختلال این عصب می تواند بعد از وارد شدن ضربه به زیر بغل بیمار، مثلا حین تصادفات رانندگی، نیز اتفاق بی افتد.
تشخیص اختلال اعصاب مدیال براکیال کوتانوس و اینترکستوبراکیال:
مشخصه اصلی نورالژی این دو عصب، درد در سطح داخلی بازو است. این درد با بی حسی های شوک مانند و سپس گزگز این ناحیه همراه است. با پیشرفت بیماری بافت عضلانی این ناحیه تحلیل می رود و به اصطلاح آتروفی می شود.
جدا از درد دائمی، با ضربه زدن به محل خروج عصب در زیر بغل، بیمار افزایش درد خواهد داشت. به همین دلیل بیمار معمولا سعی می کند تا زیربغل و سطح داخلی بازویش با جسم خارجی تماس پیدا نکند.
رادیوگرافی برای تمام بیماران مبتلا به درد بازو ضروری است تا عدم وجود شکستگی های استخوانی که دردی مشابه دارند ثابت شود. برحسب شرح حال بیمار و تشخیص پزشک آزمایشات دیگری مانند شمارش کامل سلول های خونی و ... نیز باید انجام شوند. MRI و/یا تصویربرداری سونوگرافی، اگر قطع شدن این دو عصب محتمل باشد، الزامی هستند.
درمان:
در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور دکتر سیروس مومن زاده اساس روش های درمانی بر پایه ...

برچسب ها کوتاه آموزشی
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا