پارگی، کشیدگی و التهاب تاندون شانه

التهاب تاندون شانه مربوط به التهاب عضله چرخاننده بازو و یا ماهیچه دو سر بازو است. التهاب تاندون شانه شانه اغلب در ورزش های خاص که نیازمند حرکت دست در بالای سر به صورت مکرر است مشاهده می شود.

برای مثال از این ورزش ها می توان از بیس بال، وزنه برداری، ورزش های راکتی، و بعضی از انواع ورزش های آبی نام برد. این آسیب دیدگی می تواند از یک التهاب متوسط تا درگیر شدن کل عضله چرخاننده بازو را در بر گیرد. هنگامی که عضله چرخاننده بازو ملتهب شده و ضخیم شود (در اصطلاح تاندونیت عضله چرخاننده بازو ایجاد شود)، این عضله ممکن است زیر زائده اخری استخوان کتف گیر بیفتد (استخوان پوششی در بالاترین نقطه شانه که به عنوان بخشی از استخوان کتف یا تیغه شانه تشکیل می شود).
علل
هر چند التهاب تاندون شانه می تواند به خاطر یک آسیب دیدگی باشد، در اکثر موارد این مشکل در نتیجه تکرار انجام یک حرکت خاص در طول زمان ایجاد می شود. در حقیقت اکثر افراد در نتیجه فعالیت های شغلی یا تفریحی خود که شامل انجام حرکت های تکراری است و باعث وارد شدن فشار به تاندون ها جهت انجام فعالیت می شود، به این مشکل مبتلا می شوند.

هنگام انجام حرکت های ورزشی یا فعالیت های شغلی تکراری مهم است که فرد از تکنیک های مناسب استفاده کند. در حقیقت استفاده از تکنیک نامناسب می تواند فشار وارد شده به تاندون ها را افزایش دهد و برای مثال با ایجاد مشکل آرنج تنیس باز در نهایت به منجر به ایجاد تاندونیت شود.
علائم و نشانه ها
موارد زیر رایج ترین علائم ابتلا به التهاب تاندون شانه را نشان می دهد. به هر حال، هر فرد ممکن است با نوع متفاوتی از این علائم مواجه شود. این علائم شامل موارد زیر هستند:
• ناتوانی در نگه داشتن بازو در موقعیت های خاص
• ایجاد درد یا ناراحتی در شانه

علائم ایجاد پارگی تاندون شانه می تواند به سایر مشکلات یا ناراحتی ها نیز شباهت داشته باشند. به همین خاطر لازم است برای تشخیص صحیح مشکل، با پزشک ملاقات شود.

 

برچسب ها دست شانه
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا