Texting neck یا گردن درد اس ام اسی

گردن درد اس ام اسی یا Texting neck یک اصطلاح رایج برای استفاده طولانی مدت از دستگاه های تلفن همراه است. که این درد نتیجه نگاه کردن به موبایل برای مدت زمان طولانی است و باعث آسیب به گردن و پشت گردن می شود. در نهایت درد در ناحیه گردن، پشت و شانه احساس می شود و گاهی اوقات با درد، سوزن سوزن شدن یا بی حس شدن دست نیز  همراه است.

گردن درد اس ام اسی 1

نتایج پژوهشی تازه نشان می‌دهد که سر خم کردن و نگاه کردن به پایین برای کار کردن با تلفن همراه معادل وزنه‌ای 27 کیلوگرمی روی گردن شما نیرو وارد می‌کند. این نیرو مشابه این است که یک مورچه‌خوار غول‌پیکر یا چهار توپ بزرگ بولینگ از گردنتان آویزان شده باشد ، تازه شما چندین بار در روز دارید این کار را انجام می‌دهید.

حتما شما هم از گوشی های هوشمند و یا حتی معمولی استفاده می کنید و گهگاه در حالت مختلف از نشسته گرفته تا ایستاده و خوابیده، هنکام کار کردن با گوشی با درد هایی در گردن، مچ، دستان و حتی انگشتان مواجه شده اید. در ابتدا شاید این درد های خیلی آزار دهنده نباشند ولی در بلند مدت به مشکلات جدی همچون دیسک گردن و آسیب به تاندون های دست مواجه می شوید که می توانند جبران نا پذیر باشند.

فتق دیسک، فشارهای دردناک عصبی ، اسپاسم عضلانی، درد تونل کارپ (مجرای مچ دستی)از جمله آسیب های معمول استفاده های زیاد و نادرست از گوشی ها و گجت های مختلف است.

گردن درد اس ام اسی 2

چطور از گردن درد اس ام اسی دور بمانید؟

به گفته محققان این روزها بیشتر افراد به‌طور متوسط حدود دو تا چهار ساعت سرشان را روی گجت‌های مختلف خم می‌کنند. نوجوانان و دانشجویان هم بیشتر از دیگر گروه‌ها درمعرض خطر هستند و شاید پرهیز این کار در زندگی‌های امروزی چندان ممکن نباشد.

وقتی این افراد چانه خود را به سینه‌شان می‌چسبانند، فشار بیشتری به گردن وارد می‌شود و بی‌توجهی به این موضوع در میان افراد کم سن و سال رایج‌تر است. زندگی ساکن و کم‌تحرک و گذراندن ساعت‌های طولانی جلوی کامپیوتر هم باعث افزایش شیوع این مشکل می‌شود. بیشتر کاربران کامپیوتر در دوران میانسالی و حتی در زمان جوانی دچار گردن درد می‌شوند.

در ادامه نکاتی بیان شده که می توانید حالات استفاده از تلفن همراه خود را تغییر داده و از صدمات جبران ناپذیر در امان باشید:

  1. سر و گردن را خم نکنید و دست ها را بالا بیاورید

گوشی را همیشه هم سطح با چشمانتان نگه دارید. کافیست چند بار این کار را تکرار کنید تا به آن عادت کنید. همیشه موقع استفاده از گوشی به جای پایین نگه داشتن ستون فقرات در ناحیه  گردن تنها کافیست دست را بالا بیاورید.

  1. به دستان خود استراحت دهید

در ابتدا باید توجه کنید که همانند مورد 1 دست ها را بالا بیاورید و سپس این موضوع را درک کنید که برای بازه های زمانی کوتاه دست ها را از حالت معلق در زمین و آسمان خارج، چند ثانیه نرمش و استراحت دهید و مجدد کار خود را ادامه دهید. بنابراین زمانهایی که دستهایتان در جلوی بدنتان معلق است را به حداقل برسانید.این حالت ماهیچه های بازویتان را درگیر می کند و باعث درگیر شدن ماهیچه های گردنتان هم می شود.

  1. برای آرنج خود تکیه گاه پیدا کنید

مکانی را برای قرار دادن آرنج خود پیدا کنید. برای مثال می توانید از دستتان، دنده ها، میز و زانویتان به عنوان گزینه های ممکن استفاده کنید.

بنابراین مهم است که برای پیشگیری از آسیب‌های گردن چند نرمش ساده را انجام دهید:

  • تمرین گردن: ابتدا از سر جای‌تان بلند شوید. دست‌ها را از پشت قلاب کنید. سپس گردن را آرام به سمت راست خم کنید و بعد سر جای اول برگردانید. همین حرکت را به سمت چپ تکرار کنید. این حرکت را سه بار انجام دهید.
  • تمرین شانه‌ها: وقتی مدام روی میز یا روی صفحه گجت‌ها خم می‌شوید، شانه‌های شما درمعرض آسیب قرار می‌گیرند. برای پیشگیری از بروز مشکلات شانه یک حرکت ساده وجود دارد؛ از جای‌تان بلند شوید، پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید، سپس هر دو شانه را به سمت بالا حرکت دهید و بعد آهسته به جای اول برگردانید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

هر حرکت کششی را حداقل یک تا دو بار تکرار کنید و در هر حرکت پنج تا 10ثانیه بمانید. انجام این حرکات انقباضات عضلات شما را از بین می‌برد.

روش های درمانی بدون جراحی در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده:

  • درمان های نوین و تحصصی اوزون درمانی یا ازن تراپی
  • آخرین لیزرهای پرتوان نسل جدید
  • اوزون تراپی
  • فیزیوتراپی
  • تزریق اپیدورال
  • تریگرپوینت تراپی
  • کمربندهای طبی
  • رفلکسولوژی
  • RF یا رادیوفرکوانسی
  • در موارد نادر جراحی بسته ستون فقرات هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان‌های غیر جراحی ارائه شده در کلینیک دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده و توضیحات مربوط به آنها به مقالات درمان‌های بدون جراحی مراجعه کنید و در صورت تمایل به استفاده از این درمان های ترکیبی جامع و مدرن با تلفن 02188449335 و 02188460605  و 09198172104 و 09338866615 تماس بگیرید

و

همچنین می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت - TeleVisit بپرسید.

 

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا