چرا مدرسه کمر درد

کمردرد یکی از شایع ترین علت های مراجعه به پزشکان می باشد .

ستون فقرات از اجزا و بافتهای مختلفی تشکیل می شود که شامل نخاع، مهره ها، دیسک و عضلات اطراف ستون فقرات است. هر آسیبی که به هر کدام از اجزای تشکیل دهنده در ستون فقرات برسد، باعث کمردرد می شود. علاوه بر علل موضعی، گاهی اوقات علت کمردرد جای دیگری است، اما درد در کمر احساس می شود که به این نوع از دردها دردهای راجعه گفته می شود.

بیماریهای کلیه مثل عفونتها و سنگهای کلیوی، بیماریهای لگن مثل عفونت رحم و تخمدانها یا بدخیمی های این دو عضو، همچنین بیماریهای پروستات در مردان از علل دردهای راجعه در بیماران مبتلا به کمردرد می باشند.

علل اصلی کمردرد عبارتند ازعلل مربوط به مهره ها، علل مربوط به دیسک/ مفاصل بین مهره ها، گیامان ها، ریشه های عصبی، عضلات دور ستون فقرات، انتشار درد از جای دیگر به کمر (دردهای راجعه از کلیه ها، لگن، روده ها)، بدخیمی ها

شایع ترین علت کمردرد

رگ به رگ شدن و کشیدگی کمر به عنوان شایع ترین علت کمردرد می باشد.

کمردرد ناشی از رگ به رگ شدن یا کشیدگی در اجزا (لیگامان، تاندون، عضلات) می تواند ناگهانی و به دنبال یک فشار شدید به کمر مثل بلند کردن جسم سنگین، هل دادن یک ماشین و یا یک فعالیت ورزشی خارج از توان باشد. می تواند همچنین به آهستگی و در دراز مدت به دنبال اقداماتی مثل بد نشستن، جابجایی وسایل سنگین و خارج از توان فرد برای مدت طولانی باشد.

کمردرد و پیشگیری از آن مقوله مفصلی است و هدف از آن مراقبت های بهداشتی کمر و مکانیک کمر به افراد دچار کمردرد یا در معرض خطر ایجاد کمردرد است.

با توجه به شیوع کمر درد بدنبال رفتارهای نااگاهانه و اشتباه افراد در فعالیت های روزمره و نقش آن در ایجاد مشکلات، بیماریها وچه بسا آسیب های  بعدی برای افراد، در این سایت تلاش می کنیم تا با آموزش های ابتدایی در مورد نحوه انجام صحیح فعالیت ها و حرکات روزمره  از قبیل فاکتورهایی مربوط به طرز ایستادن و نشستن و فرم قرارگیری بدن در وضعیت های مختلف ، خوابیدن ، رانندگی ، بلندکردن و حمل اشیاء ، بالا و پایین رفتن از پله ، پوشیدن لباس و کفش و غیره … در قالب مدرسه کمر درد این اسیب ها و صدمات را به حداقل برسانیم.

هدف ما کاهش درد ، افزایش کیفیت زندگی و ایجاد نشاط و امید برای مردم عزیزمان بر پایه احترام به بیمار و اخلاق پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا