عصب کشی با امواج رادیویی RF در فاست گردن

 

در این عمل کم تهاجمی، پزشک با استفاده از امواج رادیویی، مفاصل دردناک فاست گردن را درمان میکند. این عمل ریزوتومی با امواج رادیویی RF نیز نام دارد. با این روش میتوان دردی را که با داروها و درمانهای فیزیکی بهبود نیافته است، برطرف نمود.

 

آماده شدن برای عمل

جهت آماده شدن برای این عمل، باید به شکم دراز بکشید. به شما دارویی داده میشود تا در حین عمل احساس راحتی داشته باشید. پوست و بافت گردن بی حس میشود.

 

وارد کردن سوزن نازک

پزشک سوزن باریکی به نام کانولا را از راه پوست و تحت بی حسی موضعی وارد بدن شما میکند. تصاویر نوعی دستگاه پرتو ایکس به نام فلوروسکوپ به پزشک کمک میکند تا سوزن باریک را به عصبهای میانی ستون فقرات هدایت نماید. این عصبهای کوچک پیامهای درد را از مفاصل فاست به مغز منتقل میکنند.

 

درمان عصب ها

پزشک یک الکترودبسیار نازک را از طریق سوزن وارد میکند. شوک الکتریکی ضعیفی برای تست موقعیت آن استفاده میشود. در صورتی که شوک الکتریکی درد ایجاد نماید اما هیچ تأثیر دیگری در عضلات ایجاد نکند موقعیت آن درست است. سپس پزشک با استفاده از الکترود عصب را گرم میکند. این کار باعث جلوگیری از انتقال سیگنال درد توسط عصب میشود. در صورت لزوم چندین عصب باید تحت درمان قرار بگیرند.

 

پایان عمل

پس از این که کار تمام شد، الکترود و کانولا خارج میشوند. چسب کوچکی بر روی پوست قرار میگیرد. مدت نیم تا دوساعت بر وضعیت عمومی شما نظارت میشود و سپس میتوانید به منزل بروید. پس از عمل در محل تزریق ممکن است کمی احساس درد داشته باشید و ممکن است هنوز درد گردن برطرف نشده باشد. در صورتی که انتخاب عصبها درست انجام شده باشد، به تدریج دردتان برطرف میشود. ممکن است این فرآیند چند هفته طول بکشد. تاثیر رهایی از درد چند ماه باقی خواهد ماند.

 

عوارض

عصب کشی با امواج رادیوفرکوئنسی دارای عوارضی خفیف و کم اهمیت می­باشد که دائمی نبوده و خودبه خود بهبود می­یابند. این اثرات شامل موارد زیر می­باشد:

۱- درد سطحی سوزاننده تا دو هفته پس از درمان بسته به ناحیه درمان و ایجاد حساسیت شبیه افتاب سوختگی بر ناحیه تحت درمان که حدود یک تا دوهفته طول میکشد.

۲- به دنبال این دردها برخی از بیماران همچنین یک بی­ حسی کم را بر سطح پوست در ان منطقه حس می­کنند.

پزشک درد معمولا داروهایی را به بیماران برای درمان می­ دهند که باعث کاهش درد شود و به انها چگونگی استفاده از کمپرس یخ یا حوله داغ برای تسکین درد ان منطقه را یاد می­ دهند.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا