درمان درد زانو با ماساژ

 

ماساژ درمانی روشی ایمن و موثر برای درمان درد زانو است. در بسیاری موارد، تنها چیزی که بیمار برای تسکین درد زانوی خود به آن نیاز دارد، ماساژ است. این روش همچنین در ترکیب با سایر روش‌های فیزیوتراپی بسیار موثر است. در صورتی که درد شما آنقدر شدید است که به فکر انجام جراحی زانو افتاده‌اید، بهتر است قبل از آن، انجام ماساژ درمانی  را یکبار امتحان کنید چرا که ممکن است مشکل شما را برطرف کند. اما درصورتی که قبلا عمل جراحی زانو را انجام داده‌اید، مزایای ماساژ درمانی به تسریع روند ریکاوری شما، کمک زیادی می‌کند.

 

کدام یک از علل زمینه‌ای زانودرد با انجام ماساژ برطرف می‌شوند؟

* پارگی رباط صلیبی قدامی ACL

* پارگی مینیسک زانو

* آسیب‌های تاندونی

* کیست بیکر

* زانوی دوندگان

* کجی کشکک زانو و بی ثباتی آن

 

البته مواردی نیز وجود دارند که نباید از روش ماساژتراپی استفاده کرد. در این موارد خطرات ماساژدرمانی از مزایای احتمالی آن بیشتر است و حتی ممکن است در برخی موارد، انجام ماساژدرمانی موجب بروز مشکلات جدی شود. این موارد عبارتند از:

* وجود زخم باز

* وجود پارگی در بافت عضلانی

* پارگی کامل تاندون

* سوختگی، سرمازدگی، شکستگی استخوان

* روماتیسم مفصلی و نقرس

* بورسیت

* عفونت پوستی یا عفونت بافت‌های نرم داخلی

* ترومبوز

* وجود رگ‌های مصنوعی

* ابتلا به اختلالات خونریزی مانند هموفیلی

* وجود تومور

 

مزایای ماساژ درمانی برای زانودرد

ماساژ درمانی به نحو موثری به کاهش التهاب در مفاصل، خشکی و بی‌حرکتی مفصل کمک می‌کند. مهمترین مزایای ماساژدرمانی در ادامه ذکر شده‌اند:

* این روش موجب افزایش جریان خون در مفصل زانو می‌شود. افزایش جریان خون موجب پاکسازی بافت‌های مفصلی از مواد زائد می‌شود و به بازسازی سریع‌تر بافت‌ها و غضروف‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

* ماساژدرمانی و حتی صرفا کشیدن دست بر روی مفصل موجب انتقال پیام‌های عصبی متضاد با پیام‌های عصبی درد می‌شود و از این طریق درد زانو را کاهش می‌دهد.

* ماساژدرمانی  موجب بهبود انعطاف‌پذیری مفصل می‌شود.

* موجب بهبود توانایی حرکتی و فعالیت بیمار می‌شود.

* بسیاری از افراد مبتلا به زانو درد برای تسکین درد خود به انجام روش‌های درمانی پرهزینه و خطرناک مانند جراحی، متوسل می‌شوند. (در حالی که انجام ماساژ درمانی کم‌هزینه و ایمن است)

* ماساژ درمانی می‌تواند هم به نحو موثر و هم ایمن موجب کاهش درد زانو شود.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا