درمان درد کشاله ران با لیزر پرتوان

 

کشاله ران یکی از مناطق حساس و مستعد آسیب در بدنسازی است. کشاله به منطقه ی بین شکم و ران گفته میشود و از 5 عضله اصلی تشکیل شده است. عضلات اصلی این منطقه را عضلات اداکتور یا عضلات نزدیک کننده ران تشکیل داده اند.

 

علت درد کشاله پا چیست

عضلات اداکتور علاوه بر تامین نیروی لازم برای حرکات ران، در ثبات و نگهداری لگن و ران نیز نقش مهمی دارند و حجم اصلی داخل ران را تشکیل میدهند. تاندون عضلات اداکتور در ورزشهای سنگینی همچون بدنسازی، پاورلیفتینگ و همچنین ورزشهای پر سرعت همچون فوتبال، اسکی و در انواع ورزشهای رزمی ممکن است دچار آسیب دیدگی و درد شود.

 

علائم درد کشاله ران چیست

ورزشکار از درد شدید در داخل ران خود رنج میبرد. در حین آسیب ممکن است حسی شبیه به شنیدن یک صدا در داخل ران داشته باشد. درد بسیار تیز بوده و مانع از خوابیدن وی میشود. گاهی ورزشکار با لنگیدن راه میرود و سعی میکند وزن کمتری را بر روی ران صدمه دیده خود بیاندازد.

درد گاهی به اندازه ای است که در فعالیتهای ساده همچون راه رفتن، بلند کردن زانو، دور و نزدیک کردن ران، بالا و پایین رفتن از پله، پیاده و سوار شدن ماشین و… نیز ایجاد اشکال میکند.

ادامه این وضعیت موجب ضعف و تحلیل عضلات داخلی ران و در نهایت آتروفی یا آب شدن آنها میشود.

 

درمان با لیزر پرتوان

با بکارگیری امواج لیزر پرتوان بافت صدمه دیده را تحریک میکنیم تا پروسه بازسازی آغاز شود. لیزر پرتوان با افزایش متابولیسم سلولی برای ترمیم آسیب های ورزشی بسیار سودمند است.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا