علت ایجاد سردرد پیشانی و بالای سر

متخصصین معتقد هستند هیچ دلیل ۱۰۰ درصدی برای بروز سردرد بالای سر وجود ندارد. ممکن است علل مختلفی همچون فشار ذهنی در مدرسه، محل کار، منزل، استرس شدید و اختلافات دوستانه یا خانوادگی در بروز این حالت ناخوشایند تاثیرگذار باشند. گاهی این سردرد منشأ در خود بدن دارد و در اثر انقباض عضلات پشت گردن و پوست سر بروز می‌کند. سردرد بالای سر منشأ ارثی ندارد و نمی‌تواند از والدین به فرزندان منتقل شود.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

علت ایجاد سردرد پیشانی و بالای سر

هیچ دلیل خاصی برای این نوع سردردها وجود ندارد. اغلب اوقات، آنها از طریق استرس، فشار کار، مدرسه، خانواده، دوستان و دیگر مسائل به وجود می آیند.این نوع سردرد ها ارثی نیستند. بعضی از افراد به دلیل سفت و منقبض شدن عضلات در پشت گردن و پوست سر دچار آن‌ها می‌شوند. این تنش عضلانی می‌تواند از عوامل زیر باشند:

  • استراحت ناکافی
  • استرس ذهنی یا احساسی، از جمله افسردگی
  • اضطراب
  • خستگی
  • گرسنگی
  • سطح پایین آهن در خون

 

سردردهای بالای سر چگونه درمان می‌شوند؟

اولین راه برای مقابله با چنین سردردهایی استفاده از مسکن‌ها نظیر استامینوفن است که می‌توانند علائم را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهند. برای سردردهای میگرنی می‌توان از دم‌نوش‌های مؤثر گیاهی مثل دم‌نوش نعناع فلفلی استفاده کرد. اما اگر ریشه‌ای‌تر به موضوع سردرد و درمان آن بپردازیم بایستی به درمان و برطرف کردن عامل زمینه‌ای توجه کنیم. در کلینک درد پروفسور سیروس مؤمن زاده با روش های لیزر RF، اوزون تراپی و بلاک عصب درمان این نوع سردرد انجام می گیرد.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا