دردهای مزمن: علل، علائم و درمان درد های مزمن

درد مزمن چیست؟

هر دردی که به مدت ۳ ماه و یا بیشتر احساس شود را مزمن می خوانند. درد راهی است که بدن شما به کمک آن

، وجود اشکال را به شما خبر می دهد. احساس درد در هنگام بیماری و یا آسیب دیدگی طبیعی است. اما احساس درد برای هفته ها، ماه ها و یا سالها دیگر طبیعی نیست.

درد مزمن ممکن است در هر کجای بدن شما رخ بدهد. این درد رنج های متفاوتی دارد و می تواند خفیف یا شدید باشد. شدت دردهای مزمن ممکن است به حدی برسد که در فعالیت های روزانه ی شما اختلال ایجاد کند.

هر کسی می تواند به درد مزمن دچار شود. این نوع درد در افراد مسن تر بسیار شایع است اما نمی توان آن را بخشی طبیعی از فرایند پیر شدن به حساب آورد. افراد مسن احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های طولانی مدتی مانند دیابت و آرتریت دارند که این بیماری ها منجر به ایجاد دردهای مداوم می شوند.
علل ایجاد درد های مزمن چه چیز هایی هستند؟

در برخی از موارد علت ایجاد درد های مزمن واضح نیست. ممکن است علت ایجاد دردهای مزمن اختلال در مواد شیمیایی مغز باشد. این مواد معمولا بعد از بهبود یک بیماری و یا آسیب دیدگی باعت متوقف شدن احساس درد می شوند. یا اینکه عصب های آسیب دیده منجر به احساس درد می شوند. درد مزمن می تواند بدون هیچگونه علت شناخته شده ای نیز رخ بدهد.
mozmen1
علائم درد مزمن چیست؟
علائم شایع درد های مزمن عبارتند از:
دردهای خفیف تا بسیار شدید که آنگونه که انتظار می رود تسکین نمی یابند.
درد می تواند به صورت لحظه ای (مانند تیر خوردن)، سوزش، درد های معمولی و یا مانند برق گرفتگی باشد.
کوفتگی، سنگینی و یا گرفتگی.

دردهای مزمن چه مشکلاتی را می توانند به وجود بیاورند؟
اگر درد برای مدتی طولانی وجود داشته باشد، می تواند باعث ایجاد احساس خستگی شدید شده و یا ممکن است به افسردگی منجر شود. همچنین می تواند در فعالیت های اجتماعی و فیزیکی اختلال ایجاد کند. ممکن است شما به حدی درد داشته باشید که نتوانید به مدرسه و یا محل کارتان بروید. ناراحتی های عاطفی می توانند درد را بدتر کنند. ممکن است سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود که همین قضیه منجر به ایجاد بسیاری از عفونت ها و بیماری ها می شود.
mozmen3

درد مزمن چگونه تشخیص داده می شود؟
پزشک می تواند با پرسیدن سوالاتی در مورد سوابق بیماری و سلامت کلی شما ابتلای شما به درد مزمن را تشخیص دهد. برای این منظور معمولا یک معاینه ی بالینی انجام می دهند.

ممکن است از شما آزمایش هایی به منظور تشخیص بیماری هایی که منجر به ایجاد درد شده اند به عمل بیاید. پزشک شما برای پیدا کردن مشکل شاید سیستم عصبی شما را معاینه کند و یا از شما آزمایش خون بگیرد.همچنین ممکن است پزشک سوالاتی را برای چک کردن خلق و خوی و سلامت روانی شما به عمل آورد. برخی از سوالات برای چک کردن میزان سلامت فکر، حافظه و منطق شما پرسیده می شوند. در بسیاری از موارد نتیجه ی آزمایش ها طبیعی خواهد بود. در این گونه موارد تشخیص علت ایجاد درد مزمن مشکل می شود. اما این قضیه به این معنی نیست که احساس درد شما واقعی نیست.

درمان درد مزمن چگونه است؟
شما می توانید برای درد های خفیف از درمان های خانگی استفاده کنید. ورزش کردن، خواب کافی و غذای سالم ممکن است به کاهش درد مزمن کمک کند. استفاده از مسکن های بدون نسخه نیز می توانند به شما کمک کنند. امتحان کردن درمان های مکملی مانند ماساژ و یوگا نیز بی نتیجه نخواهد بود

 

برچسب ها سایر دردها
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا