آنچه در مورد تزریق مفاصل فاست کمری باید بدانید

هنگامی که مشکلات کمر دارید، عملکرد در طول فعالیت های روزانه ممکن است دشوار باشد. شرکت در فعالیت‌های فراغتی که به شما کمک می‌کند آرامش داشته باشید، می‌تواند حتی سخت‌تر باشد. کارهای روزمره مانند نظافت و فعالیت هایی مانند گلف، باغبانی و گذراندن وقت با عزیزانتان تقریبا غیرممکن می شود. آسیب به مفاصل فاست کمری معمولاً با این نوع کمردرد مزمن همراه است. در واقع، تا 45 درصد از بیمارانی که کمردرد را تجربه می‌کنند، در مفاصل فاست کمری نیز مشکل دارند. اگر کمردرد یا کاهش انعطاف‌پذیری دارید، ممکن است بخواهید تزریق‌های مفصل فاست کمری یا تزریق استروئید کمری را در نظر بگیرید.

البته، ممکن است ابتدا از خود بپرسید که مفاصل فاست کمری شما چیست، این تزریق‌ها چگونه کار می‌کنند و چه خطراتی ممکن است داشته باشند. اگر چنین است، برای فهمیدن این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مفاصل فاست کمر چیست؟

مفاصل فاست کمری به نام مفاصل زیگاپوفیزیال یا مفاصل Z نیز شناخته می شوند. کمری به قسمت پایین کمر شما اشاره دارد، اصطلاحی است که استفاده می شود زیرا این مفاصل در پشت هر مهره یا استخوان ستون فقرات قرار دارند.

مانند مفصل زانو، مفاصل فاست کمری به استخوان ها اجازه چرخش می دهند. مفاصل کمری مسئول چرخش، خم شدن و تراز کردن ستون فقرات هستند . کپسول های فاست مفصلی همچنین مایع روان کننده ای را برای مفاصل فاست کمری فراهم می کنند که حرکت را آسان تر می کند.

بسیاری از شرایط دردناک می توانند مفاصل فاست کمری را تحت تاثیر قرار دهند، از جمله آرتروپاتی فاست، یک بیماری آرتریت که می تواند باعث کمردرد شود.

تزریقات کمری چیست؟

تزریق فاست کمری به عنوان بلوک مفصل فاست کمر نیز شناخته می شود. در این روش، یک ماده بی حس کننده موضعی (داروی بی حس کننده) به پشت شما تزریق می شود: به طور خاص، مفاصل کوچک نزدیک مهره های نزدیک به ستون فقرات. بسته به شرایط شما و تعداد مفاصل درگیر، ممکن است به چندین تزریق نیاز باشد.

تزریق فاست کمری یک روش استاندارد است که به عنوان بخشی از پزشکی ستون فقرات انجام می شود. این تزریق ها معمولاً برای بیمارانی که درد آرتروز در مفاصل فاست خود را تجربه می کنند استفاده می شود. بیماران مبتلا به کمردرد مکانیکی نیز ممکن است از تزریق فاست کمری سود ببرند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا